admin admin .

admin

انواع وام بانکی برای خرید ساختمان

شرایط دریافت وام در نحوه پرداخت، زمان انتظار و سود باز پرداخت متفاوت می باشد. هر دو گروه این وام ها با شرایط مختلف در اختیار زوجین یا به صورت انفرادی قرار داده می شوند.

انواع وام بانکی ساختمان بدون سپرده گذرای
وام های اوراق دار
متقاضیان وام های اوراق دار باید به ازای هر ۵۰۰ هزار تومان یک برگ اوراق خریداری نمایند که قیمت هر برگ اوراق حدودا ۷۵ هزار تومان می باشد. به عنوان مثال کسی که قصد دریافت وام ۷۰ میلیونی را دارد باید حدود ۱۴۰ برگ اوراق خریداری کند و هزینه ای تقریبا ۱۰ میلیونی پرداخت نماید. با این کار دیگر نیاز به منتظر ماندن در نوبت برای رسیدن وام نیست. درواقع پس از خرید اوراق اقدامات لازم برای پرداخت وام صورت می گیرد.

وام مسکن یکم
وام مسکن یکم جزو پرطرفدار ترین وام های ایران است. روش و شیوه های این وام در سال های مختلف متغیر است و مقدار آن نیز به مرور افزایش یافته است. برای افرادی که ازدواج کرده اند نیز تسهیلاتی در این وام درنظر گرفته شده است.

برای دریافت این وام در تهران مبلغ ۸۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است و برای مراکز استان ها و شهر های بالای ۲۰۰ هزار نفر ۶۰ میلیون تومان و در سایر مناطق ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وام مسکن بازنشستگان
وام مسکن یکی از وام هاییست که به بازنشستگان تعلق دارد که برای خرید خانه به آنها پرداخت می گردد. این بانک موظف به پرداخت ۴۰ هزار فقره وام خرید ساختمان به بازنشستگان می باشد. سقف این وام در تهران و کلانشهر ها ۵۰ در سایر شهر ها و روستا ها ۴۰ میلیون تومان است.

وام خرید زمان
در این مورد متقاضی می تواند پس از گذر شش ماه از سپرده گذاری در بانک از امتیاز حساب صندوق پس انداز خود به مقدار بیش از ۸ میلیون تا سقف ۱۲ میلیون تومان بهره ببرد و وام دریافت نماید.

ولی توجه داشته باشید که فرد برای دریافت چنین وامی باید دو برابر مبلغ وام به مدت شش ماه سپرده گذاری کرده باشد.

وام مسکن جوانان
این وام خدمتی است از جانب دولت به جوانان است تا بتوانند با کمک این طرح صاحب خانه شوند. جوانان می توانند از طریق حساب های سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت به نام حساب پس انداز مسکن جوانان برای خرید خانه برنامه ریزی نمایند.

وام مسکن روستایی
به دلیل خسارت های وارده از بلایای طبیعی مثل زلزله و سیل در سالهای اخیر دولت به عنوان جبران این خسارت ها و پیشگیری آن سقف وام مسکن روستایی را افزایش داده است.

در حال حاضر ۱۰۰ میلیون تومان وام به ازای ساخت هر واحد مسکونی در نظر گرفته شده است. نرخ سود این وام ۵ درصد می باشد. این کاهش نرخ سود برای تشویق افراد به ساخت خانه های ایمن در روستاها است تا از خسارت های بعدی در مقابل بلایای طبیعی جلوگیری شود.

وام ساخت مسکن
این وام بدون سپرده از پرطرفدارترین وام ها بین سازنده های ملکی می باشد که بعد از یک سال تعلیق، دوباره احیا گردیده است.

وام بدون سپرده ساخت مسکن با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت می شود. اگر سازنده های دارای پروانه صلاحیت حرفه ای و انبوه سازان ، از تکنولوژی نوین در ساخت و ساز استفاده نمایند، با نرخ سود ۱۷ درصد این وام را دریافت خواهند کرد.

وام مشترک یا جعاله تعمیر مسکن
این وام به صاحبان خانه پرداخت می گردد و متقاضیان آن کسانی هستند که در صندوق پس انداز مسکن حساب دارند. علاوه برآن افرادی هم که اقدام به خرید اوراق کرده اند نیز می توانند با اقدام به دریافت وام مشترک، از وام جعاله استفاده نمایند. برای دریافت این وام نیاز به خریداری اوراق دارید. مثلا برای دریافت ۲۰ میلیون وام باید ۴۰ برگ اوراق خریداری شود.

https://melkba.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۶:۳۹ توسط:admin موضوع: نظرات (0)