admin admin .

admin

کاربرد میلگرد استیل 304

عناصر شیمیایی و اسیدها هستند به صورت گسترده ‌ای مورد استفاده قرار می ‌گیرد. برش خوب، قابلیت ماشینکاری عالی، استحکام و فرم پذیری بالای این میلگرد باعث شده تا در ساخت مهاربند، شفت، قاب بندی، ستون گذاری، تکیه گاه ها، صنعت غذایی، عملیات دریایی و ... از میلگرد استیل 304 استفاده شود. همچنین به دلیل قابلیت فرم دهی بالای این گرید در تولید لوازم آشپزخانه، سینک و وان های حمام کارآیی دارد. از دیگر کاربردهای میلگرد استیل 304 می توان به ماشین آلات صنعتی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی اشاره نمود.

کاربرد میلگرد استیل در تولید پیچ و مهره
معمولا پیچ و مهره ها را با استفاده از فولاد معمولی یا فولاد سخت شده می سازند. اما در مواقعی که پیچ و مهره ها در محیط مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند، برای تولید آنها از میلگردهای استیل استفاده می کنند. دلیل این کار، محافظت از مواد در مقابل زنگ زدگی، جلوگیری از هرز شدن قله های رزوه، محکم تر شدن پیچ ها و قابلیت باز شدن دوباره بدون قفل شدگی پیچ می باشد.

استفاده از میلگرد استیل در صنایع غذایی
بسیاری از کارخانه های صنعت غذایی، اتصالات و قطعات موردنیاز خود را با استفاده از استیل ضد زنگ تولید می کنند. دلیل این امر، خواص مکانیکی آلیاژ و مقاومت آن در برابر مایعات و مواد اسیدی است. در صنایع غذایی برای تولید اتصالات و قطعات نازل ها، اتصالات سفارشی، میله های رابط و ... از میلگرد استیل 304 یا 316 استفاده می شود.

نحوه تولید میلگرد استیل
مواد ضایعاتی را در کوره قوس الکتریکی کارخانه ها حرارت می دهند. در ادامه آلیاژهای موردنظر را به آن اضافه می کنند. هنگامی که مواد مذاب از قالب مسی عبور می کنند به صورت جامد در می آیند. بعد از انجماد کامل وارد مرحله ی نورد می شوند. با عبور از غلتک، میلگرد تولید می گردد.

انواع میلگرد استیل 304

تجهیزات گوناگونی در ساخت و ساز مورد استفاده قرار م یگیرند. این تجهیزات خود دارای انواع مختلفی هستند. میلگرد استیل 304 نیز انواع گوناگونی دارد که عبارتند از:
•استنلس های نگیر (غیرمغناطیسی)
نوعی از فولاد با نام فولاد زنگ نزن یا ضد زنگ L304 وجود دارد. این نوع فولاد غیرمغناظیسی بوده و جذب پایینب توسط آهنربا دارد. به همین دلیل به آن میلگرد استیل نگیر 304 می گویند. برای تشخیص این نوع میلگرد از آهنربا استفاده می شود. از مهمترین ویژگی های این نوع استنلس خاصیت غیر آهنربایی آن به دلیل مواد تشکیل دهنده درون آن می باشد. آلیاژ آهن، کربن و نیکل از جمله اصلی ترین و مهمترین مواد تشکیل دهنده استنلس نگیر هستند. کاربرد این نوع میلگرد نسبت به دیگر نمونه ها بیشتر است. در واقع باید بدانید بیشتر از 65 درصد مصرف جهانی استنلس را این نوع به خود اختصاص داده است. از آنجایی که کاربرد آن بسیار زیاد است فروش آن هم بالاتر می رود. بسیاری از افرادی که به دنبال خرید میلگرد استیل هستند، ترجیح می دهند این نوع استنلس در تولید آن میلگرد به کار برده شده باشد.
• استنلس های بگیر (مغناطیسی)
از جمله اصلی ترین و مهمترین موادی که درون میلگرد استیل 304 به کار رفته، آلیاژ آهن، کربن و کروم می باشد. یکی از ویژگی های مهمی که این نوع از استنلس دارد، خاصیت آهن ربایی بودن آن است.
• استنلس های مارتنزیت
اصلی ترین مواد درون استنلس های مارتنزیت کروم، کربن و آهن هستند، که هر یک از آنها بر اساس اندازه مشخص شده ای که باید مورد استفاده قرار گیرند، یک دهم بیشتر می باشند. این نوع استنلس علاوه بر اینکه خاصیت آهن ربایی دارد، دارای سختی پذیری بسیار بالایی می باشد. همچنین از مقاومت خوردگی بالایی برخوردار است.
• استنلس های دوپلکس
یکی از مهمترین ویژگی های این نوع استنلس ها خاصیت آهنربایی آنها در درجه حرارت معمولی می باشد. از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده آنها می توان نیکل، آهن و کروم را نام برد. این نوع از مواد اولیه از ترکیب استنلس های غیر مغناطیسی و مغناطیسی تولید و طراحی شده اند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۱۹:۳۹ توسط:admin موضوع: نظرات (0)