admin admin .

admin

نحوه کارکرد گیربکس (PDK)

مزایای گیربکس pdk

یک کیمن 718 با گیربکس دستی، 5.3 ثانیه طول می کشد تا از حالت سکون به سرعت 62 مایل در ساعت برسد. در حالی که یک خودروی مجهز به PDK می تواند همان سرعت را در 4.9 ثانیه به دست آورد. البته ممکن است یک خودرو با گیربکس pdk در 4.7 ثانیه به سرعت 62 مایل بر ساعت برسد.

 


سرعت تعویض سریع و تقریباً بدون مرز این گیربکس، راحتی و عملکرد را افزایش می دهد. شما می توانید در حالت تمام اتوماتیک، تعویض دنده بسیار نرم را تجربه کنید.

 


همه مدل‌های PDK، مجهز به دنده‌ها یا دکمه‌ هایی هستند که به رانندگان اجازه می ‌دهد کنترل تغییر دنده را در دست بگیرند و سرعت تعویض دنده را خود تعیین کنند.

 


کاهش مصرف سوخت، شتاب بالا، بهبود فرماندهی، افزایش سطح رفاه، تعویض دنده بسیار سریع و زمان پاسخ دهی خیلی کم از دیگر مزایای گیربکس pdk می باشد.

 


گیربکس پی دی کی PDK چیست؟

 


ماهیت گیربکس PDK

هردو کلاچ هم مرکز و در راستای محور اصلی خودشان در جعبه دنده قرار می گیرند. کلاچ اول با دنده های فرد و کلاچ دوم با دنده های زوج ارتباط برقرار می کند. با درگیر بودن دنده‌های فرد توسط کلاچ اول، دنده‌های زوج در حالت استندبای، توسط کلاچ دوم برای تعویض دنده آماده می‌شوند تا در کسری از ثانیه و بدون ایجاد وقفه در خط انتقال قدرت، عمل تعویض دنده صورت گیرد.

 


این جعبه دنده که توسط کمپانی پورشه طراحی شده روی برخی از ماشین های این کمپانی نصب شده که از اصلی ترین آن ها می توان به مدل کیمن اشاره کرد.

 


تعمیر گیربکس PDK

اگر به برخی نکات توجه کنید، کمتر گیربکس شما دچار خرابی می شود و هزینه کمتری برای تعمیر یا تعویض گیربکس متحمل می شوید.

 


گیربکس پی دی کی PDK چیست؟

 


خطاهای گیربکس را جدی بگیرید و به محض مشاهده به تعمیرگاه مراجعه کنید و مشکل را حل کنید. زیرا به وجود آمدن مشکل کوچک، ممکن است تبدیل به مشکلی بزرگ شود و سایر قطعات خودرو را نیز خراب کند. روغن گیربکس را در زمان مناسب و کیلومتر تعیین شده تعویض کنید. خودرو را موتور شویی نکنید. زیرا سیستم برقی این خودرو ها بسیار پیچیده و حساس هستند و ممکن است با این کار به خودرو آسیب وارد کنید. گیربکس اتومات حساس تر از نوع دستی است. بنابراین برای رفع مشکلات آن حتما از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۸:۵۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)