admin admin .

admin

مکمل سوخت چیست ؟

و تثبیت کننده ها به عنوان اصلی ترین نمونه های مکمل شناخته می شوند. به جز این مکمل ‌ها در برخی مواقع ترکیبی از این مکمل ها هم در بازار وجود دارد. انتخاب نوع مکمل سوخت بستگی به برنامه و نوع موتور برای استفاده از ماشین دارد.

کاربرد مکمل بنزین
مکمل بنزین فقط برای پیشگیری از مشکلاتی که ممکن است برای قطعات خودرو به وجود آید به کار برده نمی شود. بلکه برخی از مکمل های بنزین باعث برطرف کردن یک سری از مشکلات خودرو می ‌شوند. به عنوان مثال استفاده از مکمل ها تاثیر زیادی در روان ‌تر کردن قطعات دارد. بنابراین اصطکاک را کاهش می دهد. این موضوع موجب می‌ شود که موتور در زمان استارت زدن یا درجا کار کردن عملکرد سختی نداشته باشد. هنگامی که موتور روان کار می کند دارای عملکرد قدرتمندتری خواهد بود. برخی از مکمل های سوخت مواد شیمیایی سخت را حل می کنند. تثبیت کننده ها تاثیر زیادی در کارآمدی مصرف سوخت و بهره وری آن دارند. چون موتور نیازی ندارد که برای شروع حرکت عملکرد سختی داشته باشد. در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد شد.

انواع اصلی مکمل سوخت
در بازار انواع مختلفی از مکمل های سوخت ایرانی وجود دارد . در ادامه برخی از اصلی ترین مکمل های سوخت را معرفی می کنیم:

افزاینده کیفیت سوخت
تثبیت‌کننده سوخت
پاک‌کننده سیستم سوخت
روان‌کننده ‌ها
تقویت‌کننده اکتان
نحوه استفاده از مکمل‌های سوخت
هنگام استفاده از مکمل بنزین ایرانی باید به برخی نکات توجه کرد. اکثر مکمل های سوخت دارای دستورالعمل هایی هستند که باید رعایت شود. مقدار مناسب استفاده از مکمل برای نقلیه امری ضروری است. با ریختن این مکمل در مخزن سوخت می توان شاهد عملکرد آن بود. هنگامی که موتور کار می کند این مکمل با استفاده از سیستم سوخت حرکت کرده و در صورت نیاز انژکتورها و کاربراتور را تمیز خواهند کرد. همچنین ممکن است مکمل سوخت کارهای خاص دیگری که برای آن هدف طراحی شده انجام دهد.

مزایای استفاده از مکمل‌ بنزین ایرانی
استفاده از مکمل بنزین دارای مزایای مختلفی است. یکی از این مزایا بهبود عملکرد موتور است. هنگامی که رسوبات در سوخت از بین می روند سوخت و مایعات خیلی راحت تر می توانند در سیستم موتور جاری شوند. یعنی موتور با همان میزان سوخت همیشگی فرسایش و سایش کمتری خواهد داشت و در حد توان خود عمل می کند. برای خودرو سوختی که استفاده می شود هنگامی که از قسمت های مختلف سیستم سوخت عبور می کند، تجزیه خواهد شد. این تجزیه تاثیر زیادی در افت کیفیت سوخت دارد و به نوبه خود باعث تشکیل رسوبات خورنده مثل کربن زنگار و مواد کثیف چسبناک می شود. این مواد موجب مسدود شدن دریچه های ورودی و دهانه های کاربراتور می شوند. بنابراین استفاده از مکمل بنزین جلوی افت کیفیت زودرس را می‌ گیرد و باعث تثبیت سوخت خواهد شد.

یکی دیگر از مزایای که مکمل بنزین دارد، جلوگیری از خرابی قطعات است. بهترین مکمل سوخت می تواند خورندگی ها را به خوبی مهار کرده و فرسودگی و خرابی زودرس قطعات خودرو را به میزان زیادی کاهش دهد. با کمک مکمل سوخت دیگر لازم نیست به طور پیوسته قطعات موتور خودرو بررسی شوند. از دیگر مزایای استفاده از مکمل بنزین می ‌توان به کاهش انتشار کربن اشاره کرد. بیشتر مکمل های سوخت باعث از بین رفتن رسوبات کربن موجود در سوخت می شوند که این موضوع موجب احتراق بهتر و انتشار کمتر کربن در محیط خواهد شد.

https://abanchemical.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۸:۵۰ توسط:admin موضوع: نظرات (0)