admin admin .

admin

کاربردهای بوتیل استات در صنایع گوناگون

– صنعت تولید مواد غذایی
این حلال دارای طعم و مزه ای شیرین و رایحه ای نزدیک به بوی سیب یا موز است. بنابراین از آن به عنوان طعم دهنده در تولید مواد خوراکی گوناگونی نظیر بستنی، شکلات، آدامس، آب میوه، آب نبات، ماست، پنیر و همچنین به عنوان عطر دهنده در تولید انواع تنباکوهای معطر استفاده می کنند.

– صنعت تولید رنگ و جوهر چاپ
از این ماده شیمیایی به دلیل خاصیت فراریت متوسط، به عنوان حلالی برای رقیق کردن جوهرهای چاپ و رنگ های ساختمانی استفاده می نمایند. از کاربردهای این حلال در صنعت تولید رنگ می توان به استفاده از آن برای رقیق نمودن انواع مختلف رنگ ها از جمله رنگ های پلی اورتان، رنگ های اپوکسی، رنگ های پلی استر و آکلریلیک اشاره کرد.

– صنعت تولید رزین و چسب
بوتیل استات به عنوان یک حلال شیمیایی موثر در تولید انواع رزین های لاکی و چسب های طبیعی کاربرد دارد.

– صنعت دارو و آزمایشگاه
با توجه به قابلیت بالای بوتیل استات در ترکیب شدن با انواع ترکیبات شیمیایی آزمایشگاهی، این ماده می تواند انواع مواد شیمیایی را در خود حل کند. این ماده همچنین در تولید داروهایی نظیر آنتی بیوتیک ها، پنی سیلین، ویتامین ها و داروهای هورمونی نیز نقش دارد و به لطف خاصیت جذب مناسب در پوست، به جذب دارو در بدن کمک می کند.

– صنعت تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و عطری
از بوتیل استات به عنوان حلالی مناسب در تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر و ادوکلن استفاده می کنند. از این ماده همچنین برای تولید انواع لاک های ناخن، پاک کننده های ناخن و همچنین لوازم مراقبت از ناخن استفاده می گردد.

– صنعت تولید محصولات پاک کننده و شوینده
این ماده شیمیایی در تولید محصولات پاک کننده، تمیز کننده و شوینده نیز کاربرد دارد.

– صنعت تولید چرم مصنوعی و پلاستیک
بوتیل استات یکی از ترکیبات پرکاربرد در تولید انواع محصولات چرم مصنوعی، پلاستیک و پوشش های مقاوم است.

– کاربرد بوتیل استات در صنعت خودرو
برای مراقبت از قطعات خودرو به گازوئیل بوتیل استات می افزایند تا از این طریق مانع آسیب دیدن قطعات ماشین شوند. در صنعت خودروسازی از این ماده برای ساخت رنگ بدنه خودرو نیز استفاده می شود.

به طور کلی می توان گفت بوتیل استات در صنایع مختلفی مانند رنگ و رزین، شیمیایی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی، چاپ، مبلمان، چسب، پلاستیک، صنعت غذایی و … به کار می رود. در حال حاضر از این ماده به عنوان افزودنی برای بنزین، حلال برای لاک، عامل تمیز کننده و چربی زدا، طعم دهنده در صنایع غذایی، پوشش دهنده مبلمان، لوازم منزل و … استفاده می شود.

فروش بوتیل استات
ایزومرهای زیادی از بوتیل استات وجود دارند که از واکنش اسید استیک با بوتیل الکل به دست می آیند. از این مواد در صنایع مختلفی مانند تولید پلاستیک، منسوجات، چرم و … استفاده می کنند. ان- بوتیل استات به عنوان پر طرفدارترین ایزومر بوتیل استات شناخته می شود. به علت تقاضای زیاد، فروش بوتیل استات از طریق سایت های اینترنتی صورت می گیرد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۲:۰۶ توسط:admin موضوع: نظرات (0)