admin admin .

admin

خودروبر و انواع آن

خودروبر چیست؟
خودروبر به تجهیزات و دستگاه های مدرنی گفته می شود که برای حمل و جابجایی خودروها مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع خودروبر
خودروبرها انواع مختلفی دارند و باید متناسب با نیاز و نوع خودروی خود، بهترین و مناسب ترین مدل آنها را انتخاب کنید. به طور کلی خودروبر را به دو گروه خودروبر تکی (کامیونت) و تریلی خودروبر چند ظرفیته دسته بندی می کنند.

1- کامیونت یا خودروبر تکی
این نوع خودروبر فقط می تواند یک خودرو را حمل و جابجا کند. شرکت های خودروبر جهت انتقال اتومبیل ها در داخل و بیرون از شهر از این نوع خودروبر استفاده می کنند. بر روی کامیونت ها یک کفی متحرک یا وینچ نصب می شود و به این طریق می تواند کلیه عملیات حمل و نقل خودرو را انجام دهد. وجود این تجهیزات باعث می شود تا ضریب امنیت اتومبیل در حین جابجایی افزایش یابد. در حال حاضر بسیاری از شرکت های خودروبر جهت راحتی فرایند انتقال خودرو و بالا بردن امنیت آن از وینچ یا کفی خودروبر استفاده می کنند. برای این منظور ابتدا کفی را روی زمین می گذارند و به کمک قرقره، خودرو را بر روی کفی قرار می دهند. در مواقعی که وینچ یا کفی وجود نداشته باشند برای انتقال خودرو باید از جرثقیل استفاده کرد. این امر باعث افزایش خطرات و هزینه ها می شود.

کامیونت یا خودروبر تکی
2- تریلی خودروبر چند ظرفیته
نوع دیگری از خودروبرها، تریلی خودروبر چند ظرفیته است که برای انتقال همزمان چندین خودرو به کار می رود. به کمک این خودروبر می توان 8-6 خودرو را جابجا کرد. معمولا کارخانه های خودروسازی برای انتقال محصولات خود از شهری به شهر دیگر از تریلی خودروبر چند ظرفیته استفاده می کنند. در واقع این نوع خودروبر فقط برای حمل و جابجایی خودروها در بین شهرها مورد استفاده قرار می گیرد. به کمک این خودروبر، می توان تعداد نسبتا زیادی خودرو را جابه جا کرد.

تریلی خودروبر چند ظرفیته
هزینه حمل و جابجایی خودرو با انواع خودروبرها
هزینه حمل و انتقال خودرو با استفاده از خودروبر تکی بیشتر از تریلی چند ظرفیته است. چون زمانی که خودرو به صورت تکی حمل می شود، سریع تر به مقصد می رسد. علاوه بر این، ایمنی خودروهایی که به صورت تکی حمل می شوند، نسبت به حمل چندتایی بیشتر است. البته این گفته به این معنا نیست که تریلی خودروبر چند ظرفیته امنیت پایینی دارد. بر عکس، این خودروبر رتبه ی بالایی از نظر ایمنی دارد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۵۶:۱۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)