admin admin .

admin

کار درمانی در شرق تهران

محیط اطرافش همخوانی ایجاد کنند. به این وسیله بیماران یاد می گیرند که توانایی های خود را با توجه به شرایط زندگی، در یک مسیر صحیح مورد بررسی قرار دهند. متخصصین کار درمانی در شرق تهران، اختلالات جسمی و روانی بیماران را با استفاده از آموزش مهارت های حرکتی، رفع اسپاسم و محدودیت در مفاصل، تمرینات حسی، تجویز وسایل کمکی، آموزش های ذهنی و شناختی، تقویت و بهبود مهارت های دست درمان می کنند.

کاردرمانی برای اوتیسم
کاردرمانی برای اوتیسم یکی از مهم ترین خدمات کلینیک توانبخشی و کاردرمانی در شرق تهران می باشد. اوتیسم (autism) اصطلاحی رایج است که دسته ای از اختلالات عصبی را توصیف می کند. معمولا افراد مبتلا با مشکلات ارتباطی و تعاملی مواجه هستند و الگوهای رفتاری و عملی محدودی دارند. این افراد دچار اختلال در پردازش حسی هستند. همچنین از مشکلات گوارشی و اختلالات خواب رنج می برند.
عواملی مانند نژاد، فرهنگ و پیشینه اقتصادی فرد تاثیری در ابتلای او به اوتیسم ندارند؛ اما به نظر می رسد جنسیت در این امر موثر باشد. چرا که تعداد پسران اوتیسمی 4 برابر دختران است. کاردرمانی ذهنی برای اوتیسم تاثیر مثبتی در افزایش توجه و تمرکز فرد مبتلا دارد. علاوه براین مهارت های شناختی و ادراکی او را نیز بهبود می دهد. کاردرمانگر برای این منظور از تمرینات کاردرمانی ذهنی برای اوتیسم استفاده می کند. از جمله آنها می توان به تمرینات درک از محیط، تصویر بدنی و درک روابط موجود بین اشیا اشاره کرد.
کاردرمانی برای کودکان اوتیسم باعث بهتر شدن دستور پذیری آنها می شود. در طول جلسات کاردرمانی، مهارت های روزمره زندگی را به فرد مبتلا آموزش می دهند. یکی دیگر از آثار خدمات کاردرمانی برای اوتیسم ، تعدیل حسی است. به این ترتیب مشکلات پردازش حسی فرد بهبود پیدا می کنند.


گفتار درمانی برای دیر حرف زدن کودک
گفتار درمانی برای دیر حرف زدن کودک هنگامی مفید است که تاخیر در گفتار کودک به مشکلات زبان و گفتار مربوط باشد. آسیب شناسان گفتار و زبان بعد از تشخیص مشکل تاخیر در تکلم کودک، یک برنامه درمانی دقیق را تنظیم می کنند. آنها برای رسیدن به نتایج مطلوب از والدین می خواهند تمرینات گفتار درمانی برای دیر حرف زدن کودک را در منزل هم انجام دهند.
برخی از این تمرینات شامل صحبت کردن زیاد با کودک، خواندن کتاب برای کودک، آواز خواندن با کودک، تقلید صداسازی ها و... می شوند. علت اصلی دیر حرف زدن کودک یا تاخیر در گفتار کودک مشخص نیست. اما اوتیسم، اختلالات روانشناختی، مشکلات شنوایی و گفتاری می توانند زمینه دیر حرف زدن کودک را فراهم کنند. اگر این سوال در ذهن شما ایجاد شده است که آیا فرزند من تاخیر در گفتار دارد؟ به راحتی می توانید پاسخ آن را پیدا کنید. برای این منظور فقط کافی است مهارت های زبان و گفتار فرزندتان را با همسالانش مقایسه کنید. اگر متوجه تاخیر در تکلم یا دیر حرف زدن کودک خود شدید، اصلا نگران نباشید و به مرکز کاردرمانی و گفتار درمانی در شرق تهران (امید شرق) مراجعه کنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۲۰:۰۶ توسط:admin موضوع: نظرات (0)